lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Gravidjeans

Publicerad 2015-07-21 13:59:46 i Gravidkläder

Jag har faktiskt hunnit sy en del även under denna graviditet men att fota har varit svårt. Nu ska jag försöka göra några inlägg innan bebben föds, för sen hinner man väl inte...
 
Jag gjorde ett par nya gravidjeans av stretchdenim enligt ett gammalt burdamönster. Burdamönstret var väldigt avskalat: ingen linning, inga fickor så det lade jag till. Jag gjorde jeansstickningar med avvikande röd tråd för att jag var på det humöret... Mudden ändrade jag från fram och bakmudd med sidsömmar till en söm mittbak. Jag gjorde också mudden mycket kortare, det finns inget större värde i en massa extra tyg på magen. Jag tycker inte byxorna sitter bättre och det blir varmt och klumpigt. På mig vill alla gravidbyxor glida neråt så jag tyckte en linning hjälpte till att hålla dem på plats, dessutom är det bra att ha något att dra i så man inte sliter i sömmarna.
 
PS. alla hårtestar som flyger i luften är avslitna av min ettåring (vissa faser går tydligen inte över).

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela