lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Handväska

Publicerad 2015-10-24 21:20:56 i Sticka/Virka/Sy en väska du också!

Det här mönstret har jag fått av en fellow-bloggare. Och det är världens bästa väskmönster (och det är ganska mycket sagt för jag äger typ 50 väskmönster). Det är så enkelt men ändå så smart. Väskan blir rymlig utan att bli för stor och den är snygg att bära i både i den långa axelremmen och den korta. Jag ska sy en mindre variant som passar när man går på fest men som ändå rymmer min systemkamera.
 
Idag var vi på kalas och då hade jag med mig mina skor, min systemkamera, plånbok och mobil så klart, handkräm, näsdukar, pennor, nycklar, fickspegel osv osv. När jag bara hade ett barn packade jag ner hans grejer i den här väskan så slapp jag ha skötväskan med.
 
Karin har gjort flera väskor som ni kan kika på: http://jagsyrminaegnaklader.blogg.se
 
 
Min väska är sydd i ett mjukt fuskskinn från Ohlssons tyger och insidan är ett bomullstyg. Jag gjorde flera innerfickor av gamla blixtlås jag hade liggandes hemma, därför inte perfekt färgmatchning som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela