lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Liten kort jeanskavaj

Publicerad 2015-07-28 10:09:17 i Prova sy ytterplagg

Vi var bjudna på bröllop 1/5 och jag insåg att det kan bli lite kallt med enbart en klänning så jag ville sy en liten jacka till. Klänningen blev jag så missnöjd med så jag har inte ens fotat den än. Kommer ett inlägg om det senare där jag kommer att totalsåga det DYRA mönstret från McCalls jag använde. Men här har jag använt mönstret "Kitty Jacket" från Jenny Hellströms andra bok "Urban Collection".
 
Den här jackan valde jag att sy i S eftersom jag tycker Jenny Hellströms mönster varit ganska rymliga. Tyvärr blev den då lite för tight att knäppa men den kommer säkert att sitta perfekt när amningen är avklarad :-S
 
Jag gjorde fodret av två olika resttyger som vanligt. Egentligen ska det vara mudd på ärmen men jag hade ingen passande muddväv så jag fållade ärmen provisoriskt för bröllopet och ska sy dit mudden när jag fått tag i en bra muddväv (duger inte med de tunna man använder till barnkläder). Jag sydde kavajen till bröllopet men tanken var hela tiden att det inte ska vara ett gravidplagg utan att jag ska ha glädje av den senare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela