lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

En till vit blus

Publicerad 2015-02-25 07:09:19 i Älskade blus!

Den här är sydd 2011, då var jag sämre på att sy än nu. Jag brukar ju ibland lägga ut misslyckade projekt så ni slipper göra samma fadäs, visst är jag snäll! Det här var ett mönster från Burda som var inspirerad av 40-talet, figursydd med flera insnitt. Att göra den i tunt vitt blustyg var inte smart, alla insnitt syns rakt igenom som ni ser. Sen ser ni hur det blir när man slarvar med att göra snygga knapphål...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela