lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Virkade fodral till burkar

Publicerad 2014-02-12 21:52:00 i Småprylar till hemmet

Om ni har tittat i böckerna "Galen i garn" och "garn garn garn" känner ni nog igen det här tipset: att virka runt något så det ser lite roligare ut. Det här är Brämhults juiceflaskor som jag skurit av med kniv i olilka höjder. Jag har först virkat en botten enligt principen hur man virkar en rundel med fasta maskor, när denna är lite mindre än botten på burken/flaskan är det dags att sluta öka och börja virka uppåt. Om man virkar en rundel som är lika stor som botten på burken blir det för stort. Det ska ju vara lite tight fit för att fodralet ska sitta bra. Virka så många varv att fodralet täcker ovankanten och sluta virka, klart! Om du vill veta exakt hur du virkar en rundel får du kolla mitt inlägg om rund matta av mattrasor, det är exakt samma princip.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela