lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Pulsvärmare med knappar

Publicerad 2013-10-23 08:17:33 i Smycken och accessoarer

 
Äntligen kommer vi till höst och julmyset 2009. För detta år vet ni, då var jag superpysslaren. Vet inte vad som flög i mig, jag var nog lite hypoman. Och även om jag gör egna julklappar och ägnar energi åt julkort och paket varje år så är det inte varje år jag fotograferat så här ordentligt.
 
Vi börjar med mina pulsvärmare med knappar. jag gillar att sticka en öppen tumme på istället för att bara lämna ett hål. Det innebär att man följer mönster för vanliga vantar och sen maskar av när man är nöjd med längden över knogarna och tummen. Det är fiffigt att sticka i en färg och sen dekorera, för då blir projektet oftast snabbt färdigt. Byter man färg ofta måste man bära med sig den andra vanten om man vill att de ska bli identiska.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela