lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Mössa från 2008

Publicerad 2013-10-29 20:37:49 i Sticka en mössa du också!

 
Tvåtrådigt ullgarn från Morjärvs ullspinneri men jag tror Sandnes Tove funkar utmärkt om ni vill göra den. Lägg upp 88m på st nr 3 eller 3½. Sticka vartannat varv alla räta och vartannat varv en rät, en avig. Gör ett varm med hål: sticka 2 r, 2m ihop, ett omslag och sticka nästa varv som vanligt. När du är nöjd med längden (här 26cm) minska på 8 ställen på varvet tills du har 8 m kvar, ta av tråden och dra den genom maskorna och fäst. Trä någon typ av snodd eller band genom hålvarvet. För att göra picotkanten: *virka 5 stolpar i en m, hoppa över en m, virka en fm i nästa m, hoppa över en m*

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela