lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Väska

Publicerad 2013-07-29 12:20:08 i Andra grejer...

 
Ibland blir saker man syr efter mönster mycket sämre än det man hittat på själv. Det beror säkert på att när man syr efter mönster utgår man inte från materialet. Man ser något i tidning som är snyggt och så letar man i sina tyghögar. I det här fallet tror jag att jag valde ett alldeles för tunt och strukturlöst tyg för den här väskan blev inte snygg. Tänkte att det kan ju vara schysst att ändå visa upp den, jag använder den som tvättpåse. Handtagen är två skärp från HM (trepack för 15kr på rea). Vanligtvis undviker jag HM och dylika affärer för det är helt enkelt inte sunt att kläder är så billiga och så tänker jag att det är små kambodjanska barnfingrar som suttit vid maskinerna. Bli nu inte arga ni som gillar att handla billiga kläder, alla gör vi ju som vi själva tycker. Kände bara att jag behövde ursäkta mina HM-skärp.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela