lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Gravidtunika #1

Publicerad 2015-07-22 08:52:00 i Gravidkläder

Det här var originalmönstret som jag ändrade till tröjorna. En ganska lång tröja med mudd nertill, på mig blev den en tunika. Lite ballongiga ärmar som är fina men väldigt opraktiska när man ska tvätta bajsrumpor, laga mat och diska. Den här har jag använt när jag varit på något möte och inte förväntas ta hand om hushållsarbete så den har inte blivit så välanvänd :-). Texten fanns på en powerpointbild från en föreläsning jag var på, tyckte den var riktigt cool på en gravidtröja, kanske lite väl kaxig haha. Ska ha på mig den ikväll så jag kanske uppdaterar med en bild imorgon.
 
Här kommer ett par bilder med magen i tunikan. Det är 3 veckor kvar tills lillebror föds.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela