lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Winston Churchill t-shirt

Publicerad 2015-02-23 08:26:22 i Älskade tröja!

Ja, inte menar jag att Winston Churchill skulle gått omkring i denna precis... Men jag associerar texten till honom. Det här är ju texten från de röda affischerna som man tryckte i Storbritannien under andra världskriget för att få folk att fortsätta producera i lantbruk och fabriker trots kriget (kritik av min tolkning undanbedes :-)) Men det är en text som passar i många situationer, jag gillar den. Återigen röd textilpenna med schablon på vit lakansväv. Då kan man göra det på vilken t-shirt som helt (på en färdigköpt om man så vill). Nu sydde jag fast den med raksöm.
 
Inser att jag glömt fota tishan i helhet, men det kommer en identisk i nästa inlägg så då ser ni formen på den. Nu är det bomullstrikå med lite elastan i, lättare att använda om man använder ett figursytt mönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela