lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Strandfilt

Publicerad 2015-07-21 13:52:12 i Andra grejer...

Vad sägs om en strandbild mitt i denna kalla sommar? Piggar det upp eller blir man deppig? Bilden är förstås från förra sommaren. Det här handlade om att jag hade en duschgardin som blivit brun och äcklig längst ner, det gick inte bort i tvätten heller. Jag klippte bort fållarna, öljetthålen och det bruna och klippte ut ett bomullstyg från IKEA så att det blev ungefär 5cm större runt om. Sen gjorde jag bara vikfållar av IKEA-tyget runt duschgardinen och sydde runt. Superlätt. Poängen med det här som picnic/strandfilt är att det inte gör något om man lägger den på fuktigt gräs, det tränger inte igenom duschgardinen. Man kan förstås köpa t ex vaxduk på metervara och göra samma sak men nu är ju fokus på att återanvända saker...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela