lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Ny skötväska

Publicerad 2015-07-25 20:37:03 i Babysaker

Jag blev ganska trött på Tor-Eskils skötväska och dessutom hade jag lite klagomål på modellen med det stora locket. Jag hittade ett fint möbeltyg med ugglor på. Jag borde väl ha köpt matchande fodertyg men istället körde jag den vanliga visan med resttyger och tanken att man ska bli glad av insidan. Mönstret är från en gammal Allt om Handarbete, de publicerade ofta mönster på skötväskor. Jag ville göra en mindre väska än den förra eftersom jag tycker man annars bara fyller den med massa onödigt bjäfs och så blir den tung att bära. Men många fack är viktigt så man får ordning på alla småprylar. Om det är någon detalj på en skötväska som är A och O så är det axelremmen för att hålla händerna fria, den rekommenderar jag inte att man skippar vad man än gör.
 
Tja rätt så mycket rymmer den om man vill. Burkmat, majskrokar, haklapp, tygblöjor (som även kan användas som handdukar), rent ombyte, blöjor, BVC-boken, klämmisar, vattenflaska, nappar. Nu i sommar har vi även med myggmedel, solkräm, solglasögon och en varm tröja och byxor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela