lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Mellanställ, fleeceoverall

Publicerad 2015-02-22 08:00:13 i Barnkläder är kul

Av en kompis hade vi ärvt två fina utedräkter men de var lite för tunna för de 25 minusgrader vi hade i julas. Efter min kappa (som jag glömt att fota till bloggen) fick jag över en hel meter kapptyg så jag använde det till overallen. Det hade varit mer praktiskt med en stretchig fleece. Till fodret använde jag trikå. Hade jag varit smart hade jag använd acetatfoder i ärmarna för att underlätta påklädning.
 
Varför jag har handsytt fast flärpen med två kryss? För att jag glömde ha den i halssömmen! Men om vi får fler barn kan det vara praktiskt att kunna byta namn :-) Den lilla ugglan virkade jag av bomullsgarn. Mönstret till overallen är från Ottobre 6/2014, dvs det senaste barnnumret.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela