lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Haklapp i vaxduk

Publicerad 2014-10-30 20:48:00 i Babysaker

 
När man precis börjar ge mat räcker det med en sån här enkel haklapp tycker jag. Supersnabb och lätt att sy. Och nuförtiden finns ju vaxduk i många roliga färger och mönster. Billigt är det också - köper man 30 cm kan man göra typ fem haklappar. Kanske du inte vill ha fem likadana men använder man olika snedremsor blir det roligare. Ps använd inte vit snedremsa, den förblir inte vit så länge... Ett till ps: Om du använder färdigköpt snedremsa kan det vara bra att blöta ner den och låta den torka innan du använder den så den krymper det den tänker krympa. Eftersom vaxduken inte krymper i tvätten finns ju annars risken att haklappen inte längre är slät och fin efter första tvätten. Jag brukar ju göra egna snedremsor av tygrester, då tvättar jag hela tyget innan. Det gör jag inte för att vara duktig utan för att jag tycker det blir roligare snedremsor (och så är det faktiskt mycket enklare än det låter, kolla mitt gamla inlägg om det).
Detta är en exklusiv vaxduk från Finlayson (=kostar skjortan) men jag måste ju bara köpa den, det är ju Lilla My som har teparty! Mina två favoritmotiv på samma tyg!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela