lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Stickad åkpåse till bilbarnstol

Publicerad 2014-02-17 11:41:24 i Babysaker

 
Det här var ett restgarnsprojekt. Jag har använt tvåtrådiga ullgarner som jag lagt dubbelt och stickad på stickor nr 5. Jag vet ju inte om det blir en flicka eller pojke så jag försökte hålla det lite könsneutralt. Den första bild är bakifrån, sedan är resten framifrån. Själva finessen med den här åkpåsen är det lilla hålet för bältet. Eftersom materialet är 100% ull måste det tvättas försiktigt, det är kanske inte så praktiskt men ekologiskt i alla fall. Kom på att jag kanske skulle tovat det lite först, den är stor nog för att tåla det... men då får jag sprätta loss blixtlåset och sy fast det igen. Äh jag tror jag kör den i fintvätt 30grader och ser hur det går istället... så får jag fixa blixtlåset sen om det går åt skogen.

Kommentarer

Postat av: Agneta

Publicerad 2014-02-17 14:57:26

Vad fin åkpåsen blev, var ju fortfarande under tillverkning då jag såg den!

Svar: Ja den var riktigt seg att göra för garnet tog slut hela tiden...
Carro

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela