lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Draperier

Publicerad 2014-02-17 12:40:33 i Turboinredning av ett 50-talshus

Nu har vi flyttat in i ett 50-talshus för att få lite mer plats. Vårt renoveringsprojekt ligger några hundra meter bort och vi har inte tänkt inreda oss fördärvade i det här huset, men lite småsaker måste man ju fixa för att göra det praktiskt och trivsamt.
 
I sovrummet fanns en stor alkov, men i övrigt finns det nästan inga garderober i huset. Så jag tänkte det här skulle få vara garderob och vi satte upp en vajer från IKEA (som jag hade i min lägenhet) och gardiner för att skydda från damm och ljus. Fredde satte upp lyse så vi kan hitta våra kläder. 
 
De här gardinerna som nu tjänstgör som draperier har följt mig sedan 2002 då jag flyttade in i min allra första lägenhet. Det är voile från Åhlens och då tyckte jag den var dyr med studentmått mätt. Nu var dessa gardiner för korta för husets fönster så jag kortade av dem ytterligare så de passade som draperi istället. Jag hade tänkt mig ett kostsammare projekt med Marimekkotyg med stort tryck men det här blir ganska diskret i alla fall och jag kan ju alltid göra om det med nytt tyg om jag vill.
 
Nu har jag faktiskt inte hunnit ordna färdigt inne i alkoven, vi ska fixa lite hyllor och trådbackar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela