lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Marilyn monroe klänning

Publicerad 2014-08-08 19:30:27 i Klänningar deluxe

Sjätte juni skulle vi på maskerad. Jag ville sy något som jag kan ha nytta av mer än en gång. Jag var dock begränsad av de tyger jag hade hemma för vi bestämde oss veckan innan för att trots allt gå på festen (mjölkpumpande och allt som det innebär). Då åkte de gamla trofasta spetsgardinerna fram igen! Men det här är sista gången, för nu är gardinerna slut. 
 
Den här klänningen är hyfsat enkel att amma från, det har ju helt plötsligt blivit den viktigaste egenskapen hos kläderna...
 
Fredrik var sämre förberedd än jag, men han kunde skrapa ihop till en halvhjärtad Robin Hood dräkt eftersom hans favoritfärg är skogsgrön och så letade vi fram fjädrar ur påskpyntet.
 
Döm min förvåning när jag får se att jag inte är den enda Marilyn på festen! Men vi ser fina ut tillsammans!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela