lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Vykortstavla

Publicerad 2013-09-10 21:39:01 i Småprylar till hemmet

Om man mot all förmodan har tid att resa iväg mellan allt pysslande kommer man säkert hem med en massa roliga saker som man inte vet vad man ska göra med. Jag gillar prylar från 40-talet, i synnerhet som har med England att göra (typ Agatha Christie, Winston Churchill, CS Lewis böcker om Narnia). Jag minns inte om det var på Winston Churchill museet eller typ War Museum eller nåt jag köpte dessa vykort som illustrerar affischer som sattes upp under andra världskriget. Jag köpte en IKEA-ram, rött papper som matchade vykorten fick täcka den ytan innanför passepartouten som var utanför vykorten. Det är kul att ha något i köket som gör en på gott humör..

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela