lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Nåniin, då var det dags för brudklänningen!!!

Publicerad 2013-09-16 21:44:00 i Klänningar deluxe

Jag tänkte att det här klänningen (och den här dagen) förtjänade fler än en bild. Så får ni också se klänningen från olika vinklar. Tro det eller ej men jag satt dagen innan bröllopet och deppade hemma över klänningen... Jag fick veta i juni att jag väntade barn och insåg att det var omöjligt att förutspå måtten för 14:e september... Så jag valde en modell som skulle funka oavsett hur stor magen blivit. Jag som hade planerat min bröllopsklänning i tio år... och så fick jag nöja mig med någonting helt annat. Nåja, den var trevlig att dansa i och framförallt sval. Satin är hat-tyget nummer ett från och med nu - omöjligt att få bort alla rynkor, omöjligt att få blixtlås och andra sömmar att bli snygga och prydliga. Men brudklänningen måste ju få vara satin... Efter att ha trampat på den guldfärgade underklänningen hela kvällen började den fransa sig trots att jag fållat den med rouleau-pressarfot. Så nu planerar jag att korta av klänningen till knähöjd och fålla om, så blir det i alla fall en mycket EKONOMISK brudklänning... om inte annat...

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-10-21 21:14:44

Du var så fin i din klänning, tycker att du ska vara väldigt nöjd. Och tack för att jag fick vara med och dela er stora dag!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela