lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Pysselkväll

Publicerad 2013-10-23 07:48:01 i Titta jag stickar!

 
Både när jag bodde i Umeå och i Kalix (sammanlagt 7 år) hamnade jag snabbt i kompisgäng som ordnade pysselkvällar. Då satt vi ett gäng och stickade kring soffbordet och så fikade vi förstås. Nu har vi kommit igång lite smått i Övertorneå också och nästa gång är de hos mig vi ska sitta och sticka och fika. Nu tror ni att vi bara sitter och skvallrar men i Umeå och Kalix fanns det en pedagogisk verksamhet i det hela - det var många som vill lära sig sticka men inte hade lärt sig och då hjälpte vi varandra med att lära ut maskuppläggning och svårare tekniker. Superkul var det. Hade velat lägga ut en bild på hela gänget men man vet ju aldrig om alla är bekväma med att ha sin bild på nätet. Kan ni tänka er mysigare sätt att lysa upp höstmörkret?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela