lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Glöggpresenter

Publicerad 2013-10-24 21:51:32 i Julpyssel

 
Jag tycker det är enkelt och kul att göra egen glögg och ge bort. Om man inte orkar göra själv kan man ju köpa färdig. Jag ska uppdatera inlägget med mitt bästa glöggrecept när jag kommer hem till Aavasaksa. Flaskorna är vinflaskor som jag diskat bort etiketten på, jag spar alla vinflaskor med skruvkork. Det har dock inte blivit så många i år :-)
 
Det här är inslagning för den som har tid... att sticka tuber till flaskorna. Det är rätt praktiskt om man har flera flaskor för då klonkar de inte mot varandra i jultomtens julklappssäck. Tro nu inte att jag satt och stickade flaskvärmare - det här var benvärmare som jag tyckte blev tråkiga och när använder man förresten benvärmare?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela