lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Klädda skokartonger

Publicerad 2013-07-29 12:12:49 i Andra grejer...

Det här tipset är ni kanske urleds, det finns ju i alla tidningar. För mig handlade det om att jag köpt ganska många par skor på kort tid och det kändes så synd att slänga alla fina kartonger. De var ändå inte så fina att jag ville ha dem framme som de var... Så hade jag ju massa färgglada tyger som jag tänkt sy klänningar av men ärligt talat: hur många gröna, rosa och babyblå klänningar behöver man? Svaret är en, sedan är man leds de här färgerna.
 
Det är faktiskt hyfsat lätt att klä med tyg och är tyget tunt går locket på. Man får kladda lite med limmet förstås. Jag klipper ut en rektangel i tyg som räcker över skokartongens kanter, sen använder jag samma metod som när man slår in paket för att vika in hörnen men ser till att vecket går längs hörnet på lådan. Det finns säkert bättre sätt.
 
Ni kanske undrar vad jag har i kartongerna? Finskor och små aftonväskor, och de större har jag tyger... just det som väntar på att rivas till matt-trasor.
 
 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-10-21 21:09:49

Är kvinnor från Finland extra små, eller hur får du plats med finskor i lådorna? ;)

Svar: Haha :-) men att särskriva är väl ännu värre?
Carro

Postat av: Karin Widén

Publicerad 2013-10-22 21:08:19

Haha ja verkligen, grammatiskt är det ju alldeles riktigt, men det är kul att man kan tolka det på flera sätt =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela