lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Virkad väska med gift-flaska

Publicerad 2013-12-29 12:13:00 i Julpyssel

Döskallar är ju populära nu så jag drog fram alla mönster jag hade. Jag virkade väskan genom att göra en rektangulär bottenplatta och sedan virka fasta maskor runt och. Handtagen görs genom att virka luftmaskor som man sedan fortsätter på med fasta maskor i önskat antal varv.
 
Fodringen är gjord annorlunda nu. Jag har sytt en liten innerväska av trikå i samma mått som väskan och syr sedan fast den för hand med fasta maskor längs med ovankanten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela