lillamypysslar.blogg.se

En blogg som handlar om mina syprojekt, och stickprojekt, och virkprojekt, och bakprojekt, och matlagningsprojekt, och inredningsprojekt och alla andra projekt som på något möjligt vis kan räknas som "pyssel". Jag är inget syproffs, så ta mina tips för vad de är: amatörtips som jag önskat att jag fått INNAN jag sydde fel. Med det sagt önskar jag er Välkomna!

Ljusfat

Publicerad 2013-12-28 15:21:33 i Julpyssel

Ljusfat gör jag i ordning varje år. Jag har torkat apelsiner och äpplen och när jag gör glögg tar jag vara på kanelstänger och stjärnanis när jag silar den. Valnötter, hasselnätter och kaffebönor finns med på det här fatet men givetvis använder ni vad ni vill. Ljusen är från IKEA och tallriken är jellybean. Vilken bricka eller tallrik som helst duger. Hur torkar man apelsiner och äpplen då? Skiva dem i tunna skivor och lägg dem på brickor eller plåtar. Man kan torka dem i rumstemperatur i några dygn eller om ni har bråttom kör i ugnen i 75grader med ugnsluckan lite på glänt. Då tar det kanske 8 timmar men det beror på hur tunt ni orkat skiva. Den här frukten är torkad i rumstemperatur.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Carro

En 30-årig pysslare som inser att jag aldrig blir för gammal för det och vill nu dela med mig av inspirationstips.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela